

Profesinės rizikos vertinimas
Profesinės rizikos vertinimas darbo vietose yra nuolatinis ir neatsiejamas nelaimingų atsitikimų bei profesinių ligų prevencijos procesas. Profesinės rizikos vertinimo procesas susideda iš 5 etapų:
1 etapas. Rizikos vertinimo objektų nustatymas (rizikos identifikavimas). Identifikuojami esami ir galimi rizikos veiksniai, susiję su kiekvienu atliekamu darbu, gamybos procesu ar vieta įmonėje. Sudaromas rizikos vertinimo darbų planas, kuriame rizikos vertinimo darbai bei objektai, įvykdymo terminai ir atsakingi darbuotojai. Planą patvirtina darbdavys ar jo įgaliotas asmuo.
2 etapas. Rizikos tyrimas. Pagal parengtą rizikos vertinimo darbų planą tyrimo metu nustatomi rizikos veiksnių faktiniai dydžiai, poveikio trukmė ir priežastys, sąlygojančios jų pasireiškimą.
3 etapas. Rizikos nustatymas (vertinimas). Rizika nustatoma rizikos tyrimo ir matavimų duomenis lyginant su Lietuvos higienos normose ir kituose teisės aktuose nustatytais dydžiais bei ribinėmis vertėmis. Atsižvelgiant į nustatytą rizikos dydį, priimamas sprendimas dėl rizikos priimtinumo. Atlikus darbo vietos rizikos vertinimą, užpildoma profesinės rizikos įvertinimo kortelė.
4 etapas. Atlikus darbo vietose profesinės rizikos vertinimą ir nustačius rizikos priimtinumą, parengiamas rizikos šalinimo ar mažinimo planas, kuriame numatomos prevencinės priemonės rizikos veiksniams pašalinti arba sumažinti.
5 etapas. Įgyvendinamos prevencinės priemonės, nustatytos rizikos šalinimo ar mažinimo plane. Įgyvendinus numatytas priemones konkrečiai rizikai šalinti ar mažinti, atnaujinamas šios rizikos įgyvendinimas.